כתב אישום רביעי הוגש נגד נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ

אבי יעקב No Comments on כתב אישום רביעי הוגש נגד נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ

כתב אישום רביעי הוגש נגד טראמפ בפרשת ניסיון הטיית הבחירות בג'ורג'יה. התובעים, אשר חוקרים את המאמצים לבטל את תוצאות הבחירות של 2020 בג'ורג'יה, מחזיקים בהודעות טקסט ואימיילים המחברים ישירות את חברי הצוות המשפטי של דונלד טראמפ לפריצת מערכת הבחירות בתחילת ינואר 2021. בין הסעיפים שנכללים בכתב האישום: עבירות זיוף, סחיטה ושידול להפרת שבועה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צילום: גיל יערי, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי התביעה במדינת ג'ורג'יה שבארה"ב החליטה להגיש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, בגין הניסיון שלו להפוך את תוצאות הבחירות במדינה בשנת 2020 שבהן הפסיד לג'ו ביידן. הדיווח של רויטרס נשען על מסמך שפורסם באתר בתי המשפט של מחוז פולטון בג'ורג'יה בו פורטו האישומים-לכאורה נגד טראמפ.

מחוז פולטון הוא המחוז שבו התנהלה בשנה האחרונה חקירה פנים-מדינתית של ג'ורג'יה נגד טראמפ, בגין הניסיון שלו להביא לשינוי תוצאות הבחירות בה אחרי שביידן הוכרז בהן כמנצח. ג'ורג'יה נחשבה במשך שנים למדינה רפובליקנית מובהקת, אבל בבחירות 2020, הרבה בעזרת התגייסות הקהילה האפרו-אמריקנית, רשם שם ביידן ניצחון דחוק, בפער של 0.23% בלבד. הניצחון בג'ורג'יה היה הישג ענק שנתן לו 16 אלקטורים מפתיעים וסייע לו להבטיח את הנשיאות.

אחרי הפסדו בג'ורג'יה הוקלט טראמפ לוחץ על השלטון הרפובליקני במדינה הזו "למצוא" לו 11,780 קולות שיסגרו את הפער מביידן, יתנו לו את הניצחון, ויקרבו אותו לעוד כהונה. בגין ניסיונותיו לעוות את הספירה נפתחה נגדו חקירה, ובשבוע האחרון התרבו הדיווחים שהיא מתקדמת לכדי הגשת כתב אישום.

הערב מצאה סוכנות הידיעות רויטרס מסמך באתר בתי המשפט של מחוז פולטון, שבו מפורטים הסעיפים שבהם יואשם לכאורה הנשיא לשעבר. לפי הדיווח שלה הסעיפים נגדו כללו קשירת קשר לסחיטה ולזיוף, דיווח כוזב ושידול להפרת שבועה על-ידי עובד ציבור. המסמך נשא את התאריך 14 באוגוסט, כלומר היום, טראמפ הוזכר בו בשמו, ונכתב בו כי התיק נגד הנשיא לשעבר "פתוח".

אם טראמפ אכן יואשם בסופו של דבר בג'ורג'יה, יהיה זה כתב האישום הרביעי שמוגש נגדו מאז תחילת השנה, והשני הנוגע לניסיונות שלו לסכל את אישור הניצחון של ביידן בבחירות אחרי שכבר הושג. הוא יצטרף לשלושה כתבי אישום שהוגשו נגדו בניו יורק, בפלורידה ובוושינגטון מאז חודש מרץ: אחד בגין תשלום דמי שתיקה, שני בגין לקיחת מסמכים מסווגים ביותר מהבית הלבן לאחוזתו בפלורידה, ושלישי בגין ניסיונותיו להפוך בדרכי מרמה את תוצאות הבחירות שבהן הפסיד לג'ו ביידן.



0 תגובות